sıkca sorulan sorular

Sıkça sorulan sorular

Aracıma LPG otogaz dönüşüm sistemi taktırmak istiyorum. Prins marka LPG sistemi aracıma uyumlu mudur?

Aracınız MPI (Multi Point Injection – Çok noktadan enjeksiyon) motorlu ise Prins Marka sıralı enjeksiyon sistemi aracınız için uyumludur. Ülkemizde binek araç motorlarının çoğunluğunu bu motor tipi oluşturmakta. Ancak gelişen teknoloji ile birlikte MPI motorlu araçların yerini DI (direct injection – direkt enjeksiyonlu) motorlar almakta. Yakıtın emme manifoldunu kullanmadan direkt yanma odalarına püskürtüldüğü bu sistemler için de en doğru çözümlerden birini Prins sunmaktadır.

Prins VSI “Vapour Sequential Injection – Sıralı Enjeksiyon sistemi” piyasada bulunabilecek en gelişmiş LPG otogaz dönüşüm sistemidir. VSI-LPG sistemiyle aracın benzin veya LPG ile sürüşünde bir fark yoktur. Ancak teknik cihazlarla fark edilebilecek kadar düşük oranda bir performans kaybı gözlenebilir.

Prins’in üniversiteler ile yaptığı detaylı araştırmalar, LPG’nin direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar dahil tüm içten yanmalı motorlar için çok elverişli bir yakıt olduğunu göstermiştir. Motora veya supaplara zarar veren en önemli etken yanma sırasında ve sonrasındaki hava+yakıt karışımıdır. Karışımın fakir veya zengin olması aracınıza zarar verilmesine neden olur. Özellikle euro5 sınıfı araçlarda emisyonlar, dolayısıyla karışım oranı araç için çok kritiktir. Teknolojik olarak araca uyum sağlayamayacak sistemler aracınıza zarar verebilir. Prins, üstün teknolojisi sayesinde benzinle bire bir özelliklerde çalışır. Prins sistemi bulunan tüm motorlarla uyumlu çalışabilen ValveCare dozlama sistemimiz sayesinde LPG ile birlikte ihtiyaç duyulan katkı, basınç altında motora enjekte edilir. Böylece supaplar ve supap yataklarında aşınmanın önemli ölçüde önlenmesi sağlanır.

Autogas Components NV ve Prins işbirliği ile Prins sistemleri için geliştirilen Valve Care sistemi opsiyonel bir üründür. Valve Care katkısı supapları ve supap yataklarını aşırı yıpranmaya karşı korur. Motor yüküne bağlı olarak Valve Care sıvısı enjekte edilir. Motor ömrünü uzatır. CO2 emisyonunu düşürür.Sistemdeki metal parçaların olası oksitlenmelerini önler. Motorun yanma odasındaki birikintileri azaltır. Turbo şarjlı motorlar da dahil olmak üzere her zaman için doğru miktarda katkı enjekte edildiğinden, katkı maddesi tüketimi oldukça ekonomik düzeydedir.

Bosch ve Keihin gibi dünya devi firmaların ürünlerinin Prins kalitesi ve tecrübesi ile birleşmesiyle arıza ışığı sorunu yaşamazsınız.